Michal Doktor, lídr kandidátky Jihočechů 2012, odpovídal on-line

8. 10. 2014
DOTAZ: Jak hodláte naložit s Mariánským náměstím a pozemky bývalých kasáren ve 4D. Budete prosazovat řešení těchto lokalit architektonickými soutěžemi nebo hodláte pozemky pouze prodávat bez ohledu na to jak budou lokality vypadat a co v nich bude – viz MANE ve 4D?   ODPOVĚĎ:Mariánské náměstí, tedy prostor, který dnes jako "náměstí" vnímáme je proluka vzniklá devastací původního stavebního řešení. Chybí zde jeden celý blok budov spojující rameno Pražské ulice a ulice Na sadech. Náš volební program obsahuje část pojmenovanou VIZE 2100. Myslíme si, že město České Budějovice potřebuje ucelený urbanistický přístup, výhled, který dá městu šanci řešit jevy jenž začínají být nepřehlédnutelné. Odliv obyvatel města je trend mající svou vnitřní logiku. Stali jsme se více místem cílovým – dojezdovým, než místem pro život s ranním vstáváním a večerním uléháním. Množství dojíždějících – za prací, do škol, k lékaři dále poroste, vyplývá to z důsledků rozhodnutí samosprávných celků (centralizace zdravotní péče a školství) i největších a nejúspěšnějších zaměstnavatelů. Bez uceleného pohledu, bez nadhledu a respektu k základním strategickým zájmům bude město selhávat ve svých základních funkcích.   DOTAZ: Proč Jihočeši nekandidují společně s Občany pro Budějovice jako v krajských volbách? Nebudete si takto zbytečně tříštit hlasy?   ODPOVĚĎ:Odpovím Vám v obráceném pořadí. Ano, může dojít k jistému drolení hlasů středo-pravvých stran a hnutí. Odpověď na první otázku zní tak, že o samostatné kandidatuře OPB jsme se dozvěděli z úst Juraje Thomy, jedná se tedy o jejich výlučné rozhodnutí. Mám-li být poctivý, musím dopovědět, že jsem nikoho nepřemlouval.   DOTAZ: Ověřujete si, jak moc vaše body v programu lidi zajímají? Jde mi hlavně o řešení v dopravě a parkování ve městě.   ODPOVĚĎ:Máme k dispozici výzkum agentury STENMARK, která prováděla šetření týkající se bodů našeho programu. Hodnocení občanů města je velmi zajímavé. Například na otázku, zda by přivítali možnost využívat podzemního parkovacího domu pod Senovážným náměstí, odpovědělo 43,7 % respondentů určitě ano a 30,7% spíše ano. Sestěhování úřadů pod jednu střechu – viz náš návrh na jednotné administrativní centrum, spojený s prodejem uvolněných budov, podporuje 79,2%. Radnice, podotýkám jakákoliv, by asi měla vědět, že 72,4% lidí vadí fakt, že úřady města sídlí na více místech a 81% vyslovuje nespokojenost z jejich dopravní dostupností.   DOTAZ: Dobrý den, mám pocit, že se toho ve městě děje málo pro mladé lidi. Máte stejný pocit? A pokud ano, jak byste to chtěl jako primátor změnit? Klára   ODPOVĚĎ:Dobrý den, Kláro. Rád bych s vámi vedl debatu o tom, jaký druh činnosti ve městě schází právě vám. Každý preferujeme něco jiného. Jihočeši mají ve svém programu body týkající se společenského života, většího a efektivnějšího využití již existujících zařízení. Příklad první: Zimní stadion sloužící výhradně jedinému sportu považujeme za příliš drahé gesto. I za cenu doplňkové investice je tu možné vybudovat víceúčelové sportovní zařízení využitelné i pro hudební koncerty. Chceme změnit atmosféru centra – vrátit sem kulturu a posílit společenský život, Havlíčkově kolonii – resp. "maláku" vrátíme charakter rekreační zóny města a zastavíme projekt nesmyslného kácení stromořadí.   DOTAZ: Zdravím a prosím o Váš názor na dopravu v centru Budějovic. Patří podle vás auta na náměstí Přemysla Otakara? A jak byste řešil parkování na náměstí? Díky   ODPOVĚĎ:Dobrý den, pane Mašku. Žijeme ve věku automobilismu a v období přísné individualizace přepravy, myslím, že nemá valného smyslu vést debatu, zda koně patřili svému věku a auta dnešku. Navíc platí fakt, že většina rozhodnutí vyšších samosprávných celků (kraje) posiluje trend dojíždění do ČB. Parkování v centru je potřeba vyřešit výstavbou minimálně jednoho podzemního parkovacího domu. My navrhujeme nejprve výstavbu pod Senovážným náměstím, právě pro blízkost centru a možnosti odlehčení náměstí Přemysla Otakara. Centru je potřeba ulevit i odvedením tranzitní dopravy. Proto chceme sjednotit zastupitelstvo města v názoru na trasu dálničního obchvatu a vyhnout se tak opakování nelichotivého příběhu města Plzně. Dálnice k nám nesmí přijít z obou stran a my se tu utápět ve věčných sporech.   DOTAZ: Jsou Jihočeši 2012 ve spojení s Hnutím PRO Sport a zdraví zajistit finanční prostředky na sloučení úřadů do jednoho místa. Co je podle Vás důležitější v dopravě ? Na prvním místě dálnice nebo obchvat Budějovic,prosím o vysvětlení. Dále co přemostění křižovatky u dlouhého mostu,určitě dobrý nápad který by dopravě rozhodně pomohl,ale co realizace a finance .
Děkuji za odpovědi a přeji úspěch ve volbách. Buřič Jaroslav   ODPOVĚĎ:Náš návrh na vybudování Jednotného administrativního centra má jeden důležitý detail. Podmínkou našeho souhlasu s takovým projektem je úplné opuštění budov v Kněžské a Jeronýmově a jejich následný prodej! Snad vnímáte ten poměrně důležitý detail, nechceme žádnou další budovu úřadu. My usilujeme o zásadní – kvalitativní posun. Občané zaparkují na parkovišti nádvoří a obejdou potřebné na jediném místě. Věříme, že po započtení zdrojů z rozvojových fondů "EU" a příjmů z prodeje budov dosáhneme na rozpočet celé akce. Na prvním místě dopravních staveb je zcela jistě dálniční obchvat Českých Budějovic. S hrůzou sleduji pana Rataje a jeho snahy destabilizovat dohodu týkající se dnešní trasy. Nebudeme-li tu jednotní, pánové a dámy v Praze si vyřeší "své" priority, navíc nám hrozí opakování selhání v Plzni. Prioritou číslo II. je parkování ve vnitřním městě.   DOTAZ: Dobrý den. Přijde mi hloupé zpoplatnit všechna v parkoviště v docházkové vzdálenosti od centra Budějovic. Co si o tomhle záměru myslíte??   ODPOVĚĎ:Dobrý den, Jihočeši 2012 nesouhlasí z rozšiřováním parkovacích zón. Nechceme nepřátelské město k těm, kteří sem přijíždějí za prací, do škol a k lékaři.   DOTAZ: Je pravda, že jste studoval na gymnáziu Česká tady v Budějovicích? Znám to jméno z doby, kdy jsem tam studovala já :-)   ODPOVĚĎ:Dobrý den, ano studoval jsem na gymnáziu Česká. Bydlím v Havlindě a procházka kolem řeky až pod okna školy patří k našim pravidelným trasám. Jako bývalého studenta mne těší další rozvoj školy i to jak výrazně se vylepšila její budova. Děkuji za zaslané otázky a přeji hezký den.
Michal Doktor

Michal Doktor

Ekonom
56 let, Lišov
Bývalý poslanec Parlamentu ČR (1998 – 2013) je spoluzakladatelem hnutí Jihočeši 2012. Jako ekonom má bohaté zkušenosti z působení v řadě firem. Angažoval se i v komunální politice jako zastupitel a radní města Lomnice nad Lužnicí (1990 – 2002).
©2012-2024 Jihočeši 2012